:: Міські методичні об'єднання
24 лютого 2011 р.
на базі Караванської загальноосвітньої школи відбувся
теоретично-практичний семінар "Формування економічної культури
учнів при організації виховної роботи закладу". Метою
семінару було підвищення професійної компетентності вчителів
економіки з питань організації позакласної роботи зі здібними учнями
з предметів економічного спрямування.
Теоретична частина семінару була
побудована у формі доповіді (заступник директора з ВР Каплун С.О.),
що унаочнювалася презентацією. Присутні мали змогу ознайомитися із
системою роботи навчального закладу по всіх ланках освіти. Доповідач
розкрив зміст розділу «Ціннісне ставлення до праці» в рамках
Програми «Основні орієнтири виховання», яка впроваджується в
навчальних закладах міста та області. Присутні ознайомилися з
циклами виховних діяльностей, які здійснюються класоводами при
реалізації завдань економічної освіти. Проводячи паралель між
психологічними віковими особливостями школярів, обсягами їхнього
життєвого досвіду та найбільш ефективними формами позакласної
діяльності для кожної вікової категорії, доповідач ознайомив
присутніх із напрацюваннями вчителів початкових класів (уявні
подорожі, рольові ігри, міні-проекти), середньої ланки освіти
(години спілкування, інтелектуальні ігри, випуск тематичних
стіннівок, проведення тематичних днів) та старших класів
(дослідницькі проекти, ділові ігри, розробка бізнес-планів,
проведення тематичних тижнів). Під час доповіді присутні змогли з
іншого боку оцінити значення для економічного виховання дітей
щорічної акції «Живи, книго!». На розсуд педагогів були представлені
наробки класоводів та шкільного бібліотекаря по проведення виховних
діяльностей з питань бережливого ставлення до підручників,
раціонального їх використання. Окремим питанням доповідач висвітив
напрацювання вчителів-предметників по розвитку економічної
свідомості школярів під час навчального процесу: використання задач
економічного змісту на уроках математики (Пономарьова Р.І.),
демонстрація можливостей використання досягнень науки та техніки для
зменшення економічного навантаження на природні багатства (Капустянська
Л.С., Жданова Л.В.), практика застосування економічної термінології
у мовленні (Книш С.М.).
Практична частина семінару була
представлена виховною діяльністю для учнів 6-7 класів
«Інтелектуальна гра: Її величність Економіка» (вчитель Пономарьова
Р.І.) та презентацією економічних міні-проектів членів шкільного
наукового товариства (керівники Капустянська Л.С., Жданова Л.В.,
Пономарьова Р.І.)
Присутні познайомилися з досвідом
участі учнів та педагогів Караванської ЗОШ у Всеукраїнській
учнівській акції «Молодь тестує якість». Кожен виступ учня викликав
цікавість адже був присвячений життєвим проблемам та їхньому
економічному рішенню. Так, під час виступу учениці Проненко Л. (8
клас) «Проблеми утилізації поліетиленових пакетів та пластикових
пляшок» було висвітлено не тільки дану проблематику, а й
представлені декоративні дизайнерські вироби з поліетилену та
пластику, що учні разом із вчителем зробили на уроках трудового
навчання і які стали окрасою інтер’єрів в домівках. Бізнес-проект
учня Пономарьова В. (6 клас) «Боулінг в Люботині» викликав жваве
обговорення серед вчителів, які запропонували на наступний рік
продовжити розробку з даної теми, розглянувши більш широко проблему
організації дозвілля молоді в місті. Як домогосподинь кожну учасницю
семінару зацікавили дослідження «Тестуємо майонез», що провела
учениця Головатюк В. (8 клас). Навіть суто чоловіче питання «Нанотехнології
в автомобілях – сучасне і майбутнє», яке розкривав учень Цибульник
В. (8 клас), зацікавило присутніх, адже школярем проведене
економічне обґрунтування необхідності переоснащення вітчизняного
автомобілю, що дозволить зберегти як ресурси держави для його
виробництва, так і кошти водіїв на його обслуговування.
Питанням поширення та пропаганди
економічних знань серед учнів середніх класів була присвячена
виховна діяльність «Інтелектуальна гра: Її величність
Економіка» (вчитель Пономарьова Р.І.), що провели команди 6 та 7
класів. Під час виконання конкурсних завдань та презентації
домашнього проекту «Реклама моєї школи» учні ознайомилися з
основними поняттями сучасної економічної системи України, взяли
участь у відтворенні взаємовідносин між учасниками різних
економічних систем, розв’язали економічні задачі. Присутні відмітили
добру підготовку всіх учнівських команд. За сумою набраних балів
перемогу в інтелектуальній грі здобули учні 6 класу.
По закінченню семінару під
головуванням Проненко О.П. та методиста ЛММК Блізнякової О.А.
учасники провели інструктивну нараду, на якій були розглянуті
питання підсумків участі команди міста в обласному етапі
Всеукраїнської олімпіади з економіки, у
Всеукраїнському
конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої
академії наук України.
Також були розглянуті питання участі педагогів в міській
виставці-презентації педагогічних ідей. Педагоги були ознайомлені з
нормативними документами стосовно закінчення 2010-2011 н.р.
Методист ЛММК,
Блізнякова О.А.
18 лютого 2010 року на базі
Люботинської ЗОШ №3 було проведено теоретично - практичний
семінар вчителів основ здоров’я шкіл м. Люботина за темою
"Застосування інноваційної методики викладання основ здоров'я на
засадах розвитку життєвих навичок ." Метою семінару було
ознайомити вчителів із інноваційною методикою викладання основ
здоров'я шляхом використання мультимедійних засобів та
інтерактивних форм роботи з учнями на різних етапах уроку та в
позаурочний час як однією із здоров'язберігаючих технологій.
Семінар розпочався мультимедійною
презентацією " Застосування інноваційної методики викладання основ
здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок "( з досвіду роботи
). Вчитель основ здоров’я Толстоп'ятова Л.В. розповіла про методи
навчання життєвим навичкам, про застосування інтерактивних методів,
познайомила з мультимедійними презентаціями, які використовують
вчителі на своїх уроках. У практичному блоці Толстоп'ятовою
Л.В. було показано урок-тренінг у 6-А кл. на тему "Газова безпека".
Метою вчителя було ознайомити учнів з правилами безпечного
користування побутовими газовими приладами, вчити дітей діяти у разі
виявлення запаху газу. Учні працювали і в групах (ситуаційна гра),
і в парах (презентація ситуації). Під час уроку учні вільно
висловлювали думки, дискутували, розкривали ситуацію у грі,
дотримувалися правил тренінгу, в кінці уроку разом із вчителем
зробили підсумок, використовуючи слова (я знаю…, я вмію…, я ціную…).
Урок в 4 класі за темою "Безпечний
відпочинок взимку" підготувала і провела вчитель початкових класів
Титаренко С.В. Завданням вчителя було сформувати правила безпеки під
час зимового відпочинку для запобігання травматизму, обмороження,
переохолодження, викликати бажання вести здоровий спосіб життя. На
уроці учні працювали в групах, парах, виконували тестові і практичні
завдання через мультимедіа, дивилися відео "Жорстоке падіння", "На
льоду", "Допомога при обмороженні", "Про бурульки".
Для учнів 1-4 класів було показано
виховну діяльність "Пригоди медведика в казковому лісі" (вчитель
основ здоров'я
Барчан І.О.). Метою виховної діяльності було поглибити знання учнів
про негативний вплив на здоров'я шкідливих звичок, зокрема паління;
за допомогою сценічних образів вчити учнів відмовлятися від
запропонованої спроби розпочати палити; формувати уявлення про
можливі негативні наслідки вживання нікотину. Виховна діяльність
була насичена піснями, танцями, у дітей були надзвичайно красиві
костюми. Виступи учнів були артистичні, емоційні.
Підводячи підсумки семінару, всі
присутні вчителі висловили думку, що семінар проведений на високому
рівні. Вчителі взяли багато корисного для себе: використання ІКТ та
тренінгів; застосування інтерактивних форм роботи на різних етапах
уроку; познайомились з різними презентаціями до уроків; побачили
проведення тестової перевірки знань учнів.
Методист ЛММК
Хлистун Н.І.
16 лютого 2011 р.
на базі загальноосвітньої школи №6 відбувся
теоретично-практичний семінар "Розвиток комунікативної
компетентності особистості учня молодшого шкільного віку шляхом
впровадження елементів інноваційних технологій".
Даний захід мав на меті демонстрацію можливостей використання
інтерактивних технологій навчання як засобу формування
мовленнєвої компетентності учнів початкових класів.
Теоретична частина семінару
складалася із доповіді голови ШМО вчителів початкових класів Король
Н.В. Доповідь містила теоретичний матеріал, що розкривав сутність
тих технологій, які використовуються вчителями Люботинської ЗОШ №6,
та методику їх застосування на різних етапах уроку. Під час доповіді
відбувся творчий звіт вчителів початкових класів, під час якого
присутні ознайомилися з ефективними наробками кожного вчителя з
питань формування комунікативної компетентності молодших школярів.
Доповідь супроводжувалася комп’ютерною презентацією, яка містила
термінологічні відомості та блок-схеми, що унаочнювали виступ
доповідача.
Практична частина семінару була
присвячена ознайомленню з системами роботи педагогів початкових
класів Люботинської ЗОШ №6 під час уроку та в позаурочний час по
формуванню комунікативної компетентності своїх учнів.
Урок розвитку мовлення в 2 класі
(вчитель Ковенчук Л.В.) проводився із використанням інтерактивних
вправ та організації парної діяльності учнів. Під час обговорення та
обміну досвіду щодо формування навичок письмового мовлення учнів 1-4
класів присутні проявили зацікавленість напрацюваннями вчителя
Ковенчук Л.В. по створенню добірки «мікросхем-описів», які
допомагають учням початкових класів писати твори на задані теми вже
починаючи з перших уроків розвитку мовлення.
Урок природознавства в 3 класі
(вчитель Король Н.В.) було проведення за технологією розвитку
критичного мислення. Під час уроку широко застосовувалися такі різні
форми критичного читання текстів в підручнику та опрацювання
додаткових інформаційних повідомлень, які допомогли опанувати учням
великий за розміром обсяг програмового матеріалу. На уроці панувала
доброзичлива атмосфера, діти відчували психологічний комфорт під час
спілкування з вчителем та між собою.
В умовах впровадження нових
орієнтирів виховного процесу в навчальних закладах присутні мали
можливість ознайомитися із системою виховної діяльності в початкових
класах з питань екологічної освіти, що напрацьована вчителем Біленко
Т.В. Так, класоводи початкових класів виявили зацікавленість до
розроблених педагогом такої форми виховної діяльності як подорожі у
природу.
Учасники семінару разом із учнями 4
класу взяли участь у віртуальній подорожі «Голос рідної природи
серцем слухати навчись», під час якої учні продемонстрували знання
природних особливостей Харківщини, створили проект по
природоохоронній діяльності «До Вас звертаємося, друзі». Присутні
відмітили артистизм дітей, їх свідоме ставлення до вивчення
екологічного матеріалу.
По закінченню семінару учасники
провели інструктивну нараду, на якій були розглянуті питання участі
педагогів 1-4 класів в міській виставці-презентації педагогічних
ідей. Педагоги були ознайомлені з нормативними документами стосовно
закінчення 2010-2011 н.р., проведення ДПА учнів 4-х класів та
організації навчальних екскурсій по закінченню навчального року.
Методист ЛММК, Блізнякова О.А.
16.02.2011 р. на базі Люботинської
ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 відбувся теоретично - практичний семінар шкільних
бібліотекарів за темою: „Формування ціннісного ставлення особистості
до держави та суспільства шляхом впровадження виховних діяльностей
шкільної бібліотеки, пов’язаних із календарем знаменних дат".
Мета семінару – ознайомити зі шляхами
використання календарно-обрядових традицій та свят у позаурочній
діяльності учнів. Показати їх вплив на формування національно –
свідомої особистості.
Теоретичний блок представила бібліотекар
Глущенко О.Є., яка представила доповідь у вигляді комп’ютерної
презентації за темою: „Формування ціннісного ставлення особистості
до держави та суспільства шляхом впровадження виховних діяльностей
шкільної бібліотеки, пов’язаних із календарем знаменних дат”.
Презентація була ґрунтовною, змістовою, послідовною. Ольга Євгенівна
доповіла про впровадження в практику роботи школи заходів на основі
народних традицій з метою поглиблення знань учнів про свій народ,
його історію і культуру, сприяння усвідомлення нерозривної єдності
із попередніми поколіннями, з їх духовним світом. Презентація
супроводжувалась фотоматеріалами позакласних заходів, присвячених
народним святам.
Практична частина семінару розпочалась згідно
плану об 10-05. Було проведено мовний ранок для учнів 6- 7 кл.
"Пригоди в царстві помилок" (п’єса - казка, присвячена Міжнародному
дню рідної мови). Підготували захід вчитель української мови та
літератури Баранік С.П. та бібліотекар Глущенко О.Є. Мета заходу –
виховувати в учнів повагу до рідної мови; сприяти формуванню
читацьких інтересів учнів, виховувати почуття патріотизму. У заході
брали участь учні різних вікових категорій – 5-9 кл., які
інсценували казку "Пригоди в царстві помилок". Слід відзначити
високу підготовку та емоційність виступів таких учнів - Мартиненко
Дениса, Буцької Аліни, Чертьонової Дар'ї – учнів 7 кл. та Коваленка
Івана, учня 6 кл., вдалий музичний супровід, яскраві костюми.
О 10-45 для учнів 1-5 кл. бібліотекарем
Глущенко О.Є. та вчителем української мови та літератури Пономаренко
Н.О. було проведено свято "Стрітення". Мета заходу – закріпити
знання учнів про традиції українського народу. Відроджувати
календарно-обрядові звичаї нашого народу; вчити учнів слухати та
співати українські пісні; формувати навички виразного читання
віршів, основи акторської майстерності; виховувати повагу до
народних звичаїв та традицій. Обладнання для заходу – святково
прикрашена зала, музичний супровід, народні костюми, рушники,
керамічні вироби. Учні в інсценованій формі розповіли про народні
обряди, пов’язані зі святом Стрітення, виконали українські обрядові
пісні. Учасники семінару відзначили виступ учениць 10 кл. Безрук
Юлії, Руденко Таісії, та учениці 3 кл. Мельник Марини.
Членами ММО шкільних бібліотекарів вирішено,
що семінар проведено на високому рівні.
Методист
ЛММК Сітченко В.М.
Мовний ранок
"Пригоди в царстві помилок"
(п’єса-казка, присвячена Міжнародному дню рідної мови ).
Свято для
учнів 1-6 класів "Стрітення"
Учасники
семінару: керівник ММО шкільних бібліотекарів Пигуль К.І., методист
ММК Сітченко В.М., бібліотекар Люботинської ЗОШ № 6 Жох В.М.,
бібліотекар Люботинської ЗОШ № 4 Євтушенко Л.А.
10 лютого 2011 року на
базі Люботинської гімназії №1 було проведено теоретично -
практичний семінар вчителів трудового навчання шкіл м. Люботина
за темою "Впровадження проектної технології на уроках
трудового навчання". Метою семінару було знайомство з досвідом
роботи вчителів гімназії щодо впровадження методу проектів на
уроках трудового навчання як одного із засобів підвищення якості
освіти.
Семінар розпочався інформаційно
- презентаційним блоком "Використання проектних технологій на
уроках трудового навчання", у якому вчитель трудового навчання
Тижненко С.Є. познайомила педагогів з структурою, елементами та
класифікацією проектів , розповіла про впровадження вчителями
гімназії проектної технології на уроках
обслуговуючої праці. Потім була представлена презентація творчих
проектів, під час якої учні розповіли про техніку деку паж, орігамі
та вишивку. Протягом усього семінару працювала виставка дитячих
поробок "Це ми вміємо".
У практичному блоці
вчителем Григоровою Л.О. було показано урок обслуговуючої праці у
6-А класі за темою "Розкроювання швейного виробу". Діти працювали
над виготовленням крою нижньої частини фартуха. . Після практичного
блоку вчитель Григорова Л.О. провела майстер клас для вчителів міста
по виготовленню поробок технікою орігамі і подарувала кожному
вчителю книжечку-методичні поради "Модульне орігамі" (творчий проект
вчителя і учнів).
Підводячи підсумок
семінару, вчителі висловили думку, що семінар проведено на
високому рівні.
По закінченню семінару
методистом ЛММК Хлистун Н.І. була проведена інструктивна нарада, на
якій підведені підсумки І(шкільного) та ІІ(міського) етапів
Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання та
вироблені рекомендації по усуненню помилок, допущених у ІІ
(міському) етапі Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання.
Методист ЛММК
Хлистун Н.І.
27 січня 2011 р. на базі Люботинської
загальноосвітньої школи №6 відбувся теоретично-практичний семінар
"Розвиток комунікативної компетентності особистості учня шляхом
впровадження елементів інноваційних технологій". Метою
даного заходу було ознайомлення вчителів географії з досвідом
навчального закладу формування комунікативної компетентності учнів
на уроках географії та демонстрація комп’ютерних презентацій на
етапі засвоєння нових знань, як засобу стимулювання учнів до
самостійного пошуку інформації.
Теоретична частина семінару була присвячена
ознайомленню педагогів із шляхами впровадження в систему
географічних курсів інтерактивних методів викладання та
ІК-технологій. Присутні ознайомилися із досвідом вчителя Біленко
Т.В. по організації проектної діяльності учнів на уроках та в
позаурочних заходах.
Практична частина семінару була представлена уроком
географії в 7 класі із використанням ІКТ за темою «Внутрішні води
Південної Америки». Формою проведення уроку було обрано
«урок-віртуальна екскурсія», під час якої демонструвалися
відеосюжети про визначні гідрологічні об’єкти материка.
Позакласна робота з предмету була представлена як
географічна вікторина для учнів 8 та 9 класів «Подорож Україною».
Вчителем добиралися завдання та запитання відповідно до вивчених тем
курсу «Географія України» та віку членів команд. Під час
інтелектуального змагання учні 8 класу показали більшу обізнаність з
теми, ніж дев’ятикласники, через що й здобули перемогу.
По закінченню семінару методистом ЛММК Блізняковою
О.А. була проведена інструктивна нарада, на якій були розглянуті
питання щодо результатів контрольного зрізу знань учнів 6-х та 8-х
класів з географії. Також вчителі творчо опрацювали питання
Всеукраїнського турніру юних географів та визначилися із структурою
проведення міського етапу даного турніру. По закінченню наради було
здійснено діагностичне анкетування вчителів географії, що дозволило
визначити методичні запити педагогів. Результати анкетування будуть
враховані під час планування тематики науково-методичних заходів.
Блізнякова
О.А., методист ЛММК
26 січня 2011 р. базі Люботинської ЗОШ І – ІІІ ст. № 4 відбувся теоретично- практичний семінар вчителів художньо – естетичного циклу за темою: „Розвиток творчих здібностей учнів на уроках художньо-естетичного циклу”. Мета семінару – ознайомити вчителів міста з досвідом навчального закладу щодо розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів на кроках художньо-естетичного циклу; розкрити можливості впливу інформаційних технологій на розвиток аналітично-синкретичної діяльності учнів.
Теоретичну частину семінару розпочала вчитель музики Люботинської ЗОШ І-ІІІ с. № 4 Мозгова Л.М., яка представила доповідь у вигляді комп’ютерної презентації за темою: "Розвиток індивідуальних творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва". Лариса Миколаївна звернула увагу на концептуальні положення щодо моделювання творчості учня; складові компоненти творчих здібностей учнів. Зазначила, що пізнавальний інтерес учнів має тісний зв'язок з розвитком творчих здібностей учнів та залученням їх до творчого процесу, що сприяє цьому розвитку. Лариса Миколаївна визначила роль і місце різноманітних видів діяльності на уроках музики, що спрямовані на творчий розвиток учнів.
Практична частина семінару була представлена уроком етики у 5-Б кл., який проводила вчитель етики Савченко Н.В. за темою "Правила поведінки людей у суспільстві". Мета уроку – навчити учнів правильної поведінки у суспільстві; аналізувати власні вчинки; приймати спільні рішення; розвивати вміння учнів поводити себе у відповідності з правилами етикету; вміти дати визначення понять "закон", "норма права", "звичаї", "традиції", "право людини". На уроці було застосовано інноваційні методи роботи – проблемні питання, робота в групах, рольові ігри. Рольові ігри, які були розіграні під час проблемно-пошукової діяльності, спряли активізації пізнавальної діяльності учнів. Дуже доречно Ніна Василівна використала відеоуривки з дитячого кіножурналу "Єралаш", де на прикладі поведінки учнів було показано різні проблемні ситуації, після чого учні обговорювали відеосюжети та робили створювали моделі власної поведінки. Під час рефлексії учням було запропоновано кольоровий диктант – кожному учневі було роздано аркуш з переліком негативних і позитивних якостей людини та запропоновано розфарбувати кольоровими олівцями.
Позакласна робота з предметів художньо-естетичного циклу було представлено засіданням художньо-літературного гуртка для учнів 8-10 кл. за темою "Європейська культура доби бароко", який проводила вчитель світової літератури та художньої культури Трипольська О.О. Мета засідання – поглибити та узагальнити знання учнів за темою "Художня культура епохи бароко", привчати учнів до пошукової роботи, до використання мистецтвознавчих термінів; розвивати вміння робити висновки та будувати розповідь; виховувати інтерес до світової культурної спадщини.
Учасники гуртка представили власні презентації за темами: "Архітектура бароко", "Стиль бароко в українському мистецтві", "Музика та живопис епохи бароко", також провели віртуальну подорож до Ермітажу. Учні були підготовлені на високому рівні, показ слайдів супроводжувався розповіддю учнів про епоху бароко та музичними класичними творами цієї епохи.
Підводячи підсумки семінару, вчителі художньо-естетичного циклу навчальних закладів міста заповнили анкети; де зазначили, що семінар проведено на високому рівні.
Методист ЛММК Сітченко В.М.
12 січня 2011 року на базі
Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3 було проведено
теоретично-практичний семінар вчителів суспільствознавства
шкіл м. Люботина за темою "Підвищення якості освіти через
формування рефлексивних умінь вчителя." Завданням семінару було
познайомити вчителів з прийомами та методами етапу рефлексії на
уроках історії як ефективного засобу усвідомлення отриманих
результатів навчальної діяльності учнів.
Семінар розпочався презентацією
роботи вчителя історії Мельник Т.В., яка познайомила
присутніх із поняттям "рефлексія", із методикою організації і
проведення рефлексії на уроці та її етапами, з основними правилами
письмової та усної рефлексії.
У практичному блоці вчитель Мельник
Т.В.. показала урок історії у 7 класі за темою: "Київська Русь
наприкінці Х у першій половині ХІ ст..". урок. Метою уроку було
узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів з історії
України періоду кінця Х першої половини ХІ ст... На уроці були
використані такі методи як "Мозковий штурм", "Робота в
групах", "Незакінчене речення". Учні показали вміння працювати в
групах і в парах, виконувати тестові завдання. На кожному етапі
уроку вчитель ставить проблемні питання. На етапі орієнтації вчитель
зуміла психологічно налаштувати дітей до роботи, розпочавши урок
історичними загадками. Урок було проведено на достатньому
науково-методичному рівні. Вчитель Пономаренко Н.О. провела
інтелектуальну гру для учнів 9-х класів "Найрозумніший", яка
складалася із 3-х турів. Учні показали свої знання із спецкурсу "Харківщинознавство".
Підведення підсумків семінару
проходило у формі "Відкритого мікрофону", вчителі мали можливість
висловити свої думки щодо рівня проведення семінару (достатній), що
корисного взяли для подальшої роботи, чим цікавим можуть поділитися
з колегами.
Методист ЛММК
Хлистун Н.І.
2010 рік
2007-2008 роки