:: Міські методичні об'єднання
26 листопада 2010 р.
на базі Люботинської гімназії №1 відбувся теоретико-практичний
семінар Міського методичного об’єднання вчителів початкових класів
"Розвиток творчої особистості учнів початкових класів шляхом
викладання предметів художньо-естетичного циклу та предметів
варіативної частини навчального плану". Даний захід мав
на меті сприяння підвищенню дидактичної компетентності вчителів
початкових класів з питань викладання предметів художньо-естетичного
циклу та вмотивування педагогів до запровадження спецкурсів при
реалізації варіативної складової навчального плану.
Захід проходив в рамках Тижня початкових класів
Люботинської гімназії №1. Тому присутні мали змогу взяти участь у
методичних та навчально-організаційних заходах за планом Декади:
предметні перерви, концерт-звіт учнів 1-4 класів, пересувна виставка
методичної літератури як виданих педагогічними видавництвами, так і
власних друкованих робіт вчителів закладу.
Теоретична частина семінару складалася із доповіді,
що супроводжувалася презентацією, заступника директора з НВР в 1-4
класах Ялової Т.Г. Під час доповіді була презентована робота кафедри
вчителів початкових класів Люботинської гімназії №1 та гуртків
закладу. Теоретичний блок доповіді був присвячений висвітленню
шляхів розвитку творчої особистості учнів початкових класів через
викладання предметів художньо-естетичного циклу та предметів
варіативної складової навчального плану.
Логічним продовженням доповіді стали виступи вчителів закладу, як
презентували спецкурси для 1-4 класів «Країна міркувань» (Давиденко
В.Г.), «Маленькі історії про великі істини» (Міщенко М.А.) та
«Хореографія» (Хирна Г.М.).
Практична частина семінару була присвячена
ознайомленню системам взаємодії педагога та учнів під час уроку
через впровадження активних форм організації навчальної діяльності.
Учасники семінару разом із учнями 1-4 класів взяли
участь у концерті-звіті «Ми діти твої, Україно!», під час якої
творчі гуртки презентували вміння молодших груп. Присутні відмітили
артистизм дітей, високий творчий потенціал педагогів та їхніх
вихованців. Під час заходу відбулося привітання учнів початкових
класів, які стали переможцями учнівських олімпіад та творчих
конкурсів серед 1-4 класів.
Вчителі початкових класів високо оцінили науково-методичний рівень
проведення семінару.
24 листопада 2010 р.
на базі ДНЗ №1 «Ялинка» відбувся теоретико-практичний семінар
Міського методичного об’єднання вихователів дошкільних закладів
"Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей у
дошкільному закладі (за Базовою програмою «Я у Світі»)".
Метою даного заходу було ознайомлення вихователів з досвідом
роботи педколективу ДНЗ по впровадженню в освітній процес
Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
Доброю традицією ДНЗ №1 «Ялинка» є зустріч гостей
закладу музичною «візиткою», що здійснюють вихованці під
керівництвом музкерівника Проненко О.М. Під час виступу діти не
тільки продемонстрували музичні та акторські здібності, але й
створили доброзичну психологічну обстановку.
Теоретична частина семінару була присвячена
ознайомленню вихователів із сутністю та умовами ефективного
впровадження в практику нової програми; планування роботи в
дошкільних навчальних закладах; організацією освітнього процесу та
ігрової діяльності дітей дошкільного віку; створенню
здоров’язберігаючого середовища для фізичного розвитку дітей.
Методистом ДНЗ №1 «Ялинка» Поповою О.О. були
продемонстровані дидактичні наробки вихователів закладу для розвитку
сенсорики, мовлення та креативності вихованців садочка. На огляд
була представлена виставка дидактичних ігор, роздаткового матеріалу
та розробок занять для проведення організованої навчально-виховної
зайнятості з дітьми кожної вікової групи.
Практична частина семінару була присвячена
ознайомленню з досвідом вихователів ДНЗ №1 по проведенню
інтегрованих занять з дітьми всіх вікових груп. Присутні погодилися,
що через серію інтегрованих занять діти занурюються в спільний
активний процес пізнання дійсності та розглянути предмет вивчення з
багатьох взаємопов’язаних між собою сторін.
З методикою проведення міні-занять присутні
практично ознайомилися під час відвідування ІІ молодшої групи
(вихователь Єресько О.А.). Під час інтегрованого заняття була
продемонстрована методика розвитку сенсорних здібностей дітей через
роботу з різними матеріалами (губки, плюшеві іграшки тощо).
Цікавим виявилося інтегроване заняття «Морські
пригоди» в середній дошкільній групі (вихователь Попова О.О.), під
час якого були продемонстровані елементи методики ТРВЗ та пісочної
терапії.
Формуванню елементарних уявлень дітей про Космос та
будови Сонячної системи було присвячено інтегроване заняття з
розвитку мовлення за методикою М.О.Зайцева за сферою життєдіяльності
«Природа» в старшій групі (вихователь Цибульник Г.Д.).
Демонстрація наробок закладу по фізичному розвитку
дітей відбулася під час заняття за мотивами українських казок
«Казкові зустрічі» (вихователь Шумакова Н.Є.). Присутнім був
продемонстрований спортивний динамічний набір для проведення
гімнастичних вправ та можливості його використання для розвитку всіх
груп м’язів, розвитку рухової моторики дітей.
Присутні здійснили екскурсію по дитячому садочку. Це
дозволило познайомитися із наробками педколективу по створенню
розвивального освітнього середовища в приміщеннях груп (тематичні
ігрові майданчики, наочні посібники, тематичні стенди) та рекреаціях
закладу.
Під час анкетування було вихователі визначили високий
науково-методичний рівень проведення семінару.
11 листопада 2010 р.
на базі Любтинської загальноосвітньої школи №4 відбувся
теоретико-практичний семінар Міського методичного об’єднання
вчителів географії "Використання ІКТ на уроках географії".
Метою даного заходу було ознайомлення вчителів географії з
досвідом навчального закладу щодо використання ІКТ на уроках
географії, з технологією організації проектної діяльності
способами презентації учнівських проектів під час уроків та
науково-дослідницької позаурочної діяльності.
Теоретична частина семінару була присвячена
ознайомленню педагогів із сутністю інформаційно-комунікаційних
технологій (вчитель географії Найпак Ю.І.) та шляхах застосування
комп’ютерних технологій під час уроку (вчитель географії Довженко
В.М.).
Практична частина семінару була представлена уроком
географії в 6-Б класі (вчитель Довженко В.М.) із використанням ІКТ
за темою «Географическая долгота. Географические координаты» (клас з
російською мовою навчання). Також педагоги мали змогу познайомитися
із наробками вчителя Довженко В.М. та учнів за екологічними темами
роботи профільного 10 класу – учні виступили із презентацією
екологічного проекту «Екологічна безпека продуктів харчування: вся
правда про харчові добавки»
Присутні високо оцінили рівень проведення уроку
географії в 6-Б класі. Між тим було зауважено, що навчальному
закладу не вдалося повністю розкрити тему семінару та досягти
поставленої мети. Присутні ознайомилися з досвідом роботи вчителя
Довженко В.М., яка тільки починає опановувати роботу з комп’ютерними
та мультимедійними технологіями. Вчитель географії Найпак Ю.І. був
задіяний виключно під час теоретичного блоку і тому про його
практику застосування ІКТ-технологій в навчальному процесі присутні
ознайомилися на інформаційному рівні (не були представлені жодні
власні добірки за темою семінару). За відсутності напруги в
комп’ютерному класі присутні не змогли ознайомитися із добіркою
мультимедійних розробок вчителів закладу та мультімедіобібліотекою
до уроків географії.
Виходячи з вищевикладеного рекомендуємо під час проведення
теоретико-практичних семінарів на базі навчального закладу, які
мають на меті ознайомлення з досвідом роботи педагогів, планувати
залучення до участі в семінарі всіх вчителів, які викладають
географію, при цьому практична частина семінару має спиратися на
практичні напрацювання вчителів-методистів.
19 жовтня 2010 року на базі
Караванської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. було проведено теоретично-практичний
семінар вчителів світової літератури шкіл м.
Люботина за темою "Використання тестових
завдань на уроках світової літератури як один із шляхів підвищення
пізнавальної активності школярів." Завданням семінару
було познайомити вчителів з використанням тестових завдань на уроках
світової літератури; показати їх вплив на формування пізнавальної
активності школярів.
На семінарі були присутні 9 вчителів
світової літератури, методист ЛММК Хлистун Н.І. Семінар розпочався
презентацією роботи вчителів світової літератури Караванської школи
"Використання тестових завдань на уроках світової літератури як один
із шляхів підвищення пізнавальної активності школярів". Заступник
директора з НВР, вчитель світової літератури Колесник Н.І. у
теоретичному блоці розповіла про актуальність тестових завдань, їх
перевагу, про типи тестових завдань та їх оцінювання, показала
зразки різних тестових завдань, які розробили вчителі світової
літератури Караванської ЗОШ. У практичному блоці вчитель Хмель
Л.С. показала урок світової літератури у 6 класі за темою: "Міфи
давньої Греції"." На уроці були використані такі методи як "Мозковий
штурм", "Робота в групах", "Незакінчене речення", "Фронтальна
бесіда". Учні показали вміння працювати з різними видами тестів на
кожному етапі уроку. На кожному етапі уроку вчитель ставить
проблемні питання, пов'язуючи
їх із сучасним життям. На етапі орієнтації вчитель зуміла
психологічно налаштувати дітей до роботи, розпочавши урок незвичайно
( театралізоване дійство - на урок завітали міфічні богині). Урок
було проведено на високому науково-методичному рівні. Вчитель Каплун
С.О. провела виховну діяльність для учнів 7-8 класів "Щасливий
випадок", яка проходила у формі гри-вікторини. У грі брали участь 2
команди: "Пошуковці" та "Ерудити". У кожній команді було по шість
учасників. Гра складалася з чотирьох геймів: "Розминка", "Лото", "Ти
–мені, я – тобі", "Далі, далі, далі". Учні показали свої знання із
світової літератури. Гра була емоційною, цікавою.
Підведення підсумків семінару
проходило у формі "Відкритого мікрофона". Вчителі мали можливість
висловити свої думки щодо рівня проведення семінару (високий),
побачили як можна використовувати різнорівневі тести на кожному
етапі уроку. Методист ЛММК Хлистун
Н.І.
15 жовтня 2010 р. на базі Люботинської гімназії № 1
був проведений теоретично-практичний семінар
вчителів математики. Тема семінару:
”Підвищення якості навчання математики шляхом впровадження тестових
технологій та активних форм”. Мета семінару: познайомити
учасників семінару з теоретичними основами та практичним досвідом
учителів гімназії з питання застосування тестування як інструменту
діагностування та коригування знань учнів, показати втілення
елементів тестових технологій та використання активних форм роботи
на різних етапах уроку математики; допомогти вчителям
зорієнтуватися в інноваційних процесах, що відбуваються на теренах
шкільної освіти, теоретично ознайомити з проблемою використання
елементів інноваційних технологій при викладанні математики щодо
активізації пізнавальної діяльності учнів.
Семінар розпочався своєчасно, організовано. На
семінарі були представники з усіх навчальних закладів міста, в
кількості 12 чоловік та представника ММК.
Теоретичний блок включав презентацію з елементами
тренінгу „Тестування як інструмент діагностування та коригування
знань учнів”, підготовлену вчителем математики Пономарьовою В.І.
Було зазначено, що вирішальне значення для системи шкільної освіти
має формуючий вплив предмета математики на особистість
школяра.Виступ викликав зацікавленість, практичну значимість з боку
учасників семінару.
Практична частина семінару була представлена проведенням уроків
математики. Урок у 6-б класі був проведений учителем Лампанченко
К.В. з теми: «Звичайні дроби. Додавання та
віднімання звичайних дробів. Розв’язування задач”. Урок підсумково –
узагальнюючий. Мета уроку: повторити означення, основну властивість
дробу, дії над дробами, розвивати логічне мислення учнів і бажання
пізнавати нове. Тема уроку відповідає навчальній програмі. Мета і
завдання поставлені своєчасно. Під час актуалізації знань було
проведено повторення матеріалу з використанням тестів. Перевірка
домашнього завдання здійснювалася за допомогою відкидної дошки і
передбачало самоперевірку та коригування помилок. Запропоновані
завдання носили проблемно-пошуковий характер, вирішення яких
вимагало від учнів застосування теоретичних знань, логічного
мислення, сприяли активізації розумової діяльності учнів. Контроль
за знаннями був цілеспрямованим і планомірним.
Урок у 8-б класі проведений учителем Касьяненко Л.Г. з
теми " Множення дробів. Піднесення дробу до степеня". Чітко
вибудувана структура уроку, підбір завдань як для теоретичного
опитування так і для практичної перевірки знань зумовили виконання
поставлених завдань учителем перед початком уроку. При проведені
уроку вчителем використані технології: мозковий штурм, мікрофон.
Контроль за теоретичними та практичними знаннями учнів здійснювався
через організацію самоперевірки та самооцінювання під чітким
керівництвом вчителя.теля.
Семінар пройшов організовано, план виконаний, мета
семінару досягнена. Необхідно відмітити такі моменти: збагачення
кругозору, поповнення знань учасників семінару щодо впровадження
тестування, видів тестування, технології проведення тесту, як
інструменту діагностування та коригування знань учнів.
Методист ЛММК
С.В.Олійник
2007-2008 роки